Vei avea nevoie de:
– cunostinte minime de programare in Scratch
– un calculator cu acces la internet
– un cont Scratch (https://scratch.mit.edu)
– camera web
– imaginatie si buna dispozitie
Sa incepem!
- Intra in contul tau Scratch.
- Deschide un proiect nou (File -> New sau Create), da-i un nume potrivit si salveaza.
- Sterge pisica Scratch apoi adauga 4 sprite-uri din categoria “Food”. Noi am ales un mar, banane, un pepene verde si o gogoasa. Ajusteaza size-ul sprite-urilor astfel incat sa aiba cam aceeasi dimensiune pe ecran (noi am setat gogoasa la 80)

- Selecteaza sprite-ul Apple.
- Deschide tabul Costumes.
- Duplica costumul pe care il ai deja (click dreapta -> duplicate) si schimba-i culoarea.

- Mai duplica o data costumul pentru a avea mere de 3 culori
- Creeaza cate 3 costume de culori diferite si pentru celelate sprite-uri.
5. Adauga extensia Video Sensing (mergi in tabul Code -> apasa iconita din stanga jos -> selecteaza Video Sensing) si permite browserului sa acceseze camera ta web atunci cand apare mesajul de securitate.

6. Vei programa mai intai pe sprite-ul Apple.
- Cand dai click pe steagul verde (categoria Events), fa ca sprite-ul sa se ascunda (Looks -> hide).
- Pentru a detecta miscarea cu ajutorul camerei web, selecteaza din categoria Video Sensing evenimentul when video motion > 10 si aseaza-l langa codul pe care il ai deja. Schimba valoarea din casuta alba la 20. Apoi lipeste toate instructiunile de mai jos sub el.
- Ascunde sprite-ul pentru ca l-ai atins deja (Looks -> hide).
- Schimba-i costumul la urmatorul costum disponibil (Looks -> next costume).
- Muta-l la o pozitei aleatorie pe ecran (Motion -> go to random position).
- Asteapta 2 secunde (Control -> wait 2 seconds).
- Apoi afiseaza din nou sprite-ul la noua pozitie (Looks -> show).
7. Testeaza codul pe care l-ai adaugat pana acum.
8. Programeaza la fel si pe celalate sprite-uri (banane, pepene si gogoasa).
9. Ai terminat! Acum joaca-te Food Ninja!

Provocari:
Daca mai ai timp, te invitam sa rezolvi provocarile de mai jos:
- Adauga un sunet (de ex. Bite sau Chomp) pe care sa il redai de fiecare data cand atingi un sprite.
- Adauga un scor, la care sa adaugi un punct de fiecare data cand atingi un sprite.
- Adauga un timer care sa pornesca de la 60 secunde si opreste jocul atunci cand timerul ajunge la 0.
- Adauga un top score.
Daca ai intrebari ne gasesti pe Facebook, te ajutam cu drag!
Trimite-ne proiectul tau dupa ce ai terminat. Da click pe butonul Share si trimite-ne linkul din browser.