023-023023 [email protected]
Te invitam sa construiesti in Scratch un joc similar cu faimosul Fruit Ninja®, pe care sa il joci mai apoi folosind camera web. Echipa Let’s Code te va ghida pas cu pas in aceasta aventura.

Vei avea nevoie de:
– cunostinte minime de programare in Scratch
– un calculator cu acces la internet
– un cont Scratch (https://scratch.mit.edu)
– camera web
– imaginatie si buna dispozitie

Sa incepem!

  1. Intra in contul tau Scratch.
  2. Deschide un proiect nou (File -> New sau Create), da-i un nume potrivit si salveaza.
  3. Sterge pisica Scratch apoi adauga 4 sprite-uri din categoria “Food”. Noi am ales un mar, banane, un pepene verde si o gogoasa. Ajusteaza size-ul sprite-urilor astfel incat sa aiba cam aceeasi dimensiune pe ecran (noi am setat gogoasa la 80)
4. Asigura-te ca fiecare sprite are cel putin 3 costume:

  • Selecteaza sprite-ul Apple.
  • Deschide tabul Costumes.
  • Duplica costumul pe care il ai deja (click dreapta -> duplicate) si schimba-i culoarea.
  •  Mai duplica o data costumul pentru a avea mere de 3 culori
  • Creeaza cate 3 costume de culori diferite si pentru celelate sprite-uri.

5. Adauga extensia Video Sensing (mergi in tabul Code -> apasa iconita din stanga jos -> selecteaza Video Sensing) si permite browserului sa acceseze camera ta web atunci cand apare mesajul de securitate.

6. Vei programa mai intai pe sprite-ul Apple.

  • Cand dai click pe steagul verde (categoria Events), fa ca sprite-ul sa se ascunda (Looks -> hide).
  • Pentru a detecta miscarea cu ajutorul camerei web, selecteaza din categoria Video Sensing evenimentul when video motion > 10 si aseaza-l langa codul pe care il ai deja. Schimba valoarea din casuta alba la 20. Apoi lipeste toate instructiunile de mai jos sub el.
  • Ascunde sprite-ul pentru ca l-ai atins deja (Looks -> hide).
  • Schimba-i costumul la urmatorul costum disponibil (Looks -> next costume).
  • Muta-l la o pozitei aleatorie pe ecran (Motion -> go to random position).
  • Asteapta 2 secunde (Control -> wait 2 seconds).
  • Apoi afiseaza din nou sprite-ul la noua pozitie (Looks -> show).

7. Testeaza codul pe care l-ai adaugat pana acum.

8. Programeaza la fel si pe celalate sprite-uri (banane, pepene si gogoasa).

9. Ai terminat! Acum joaca-te Food Ninja!

Provocari:

Daca mai ai timp, te invitam sa rezolvi provocarile de mai jos:

  1. Adauga un sunet (de ex. Bite sau Chomp) pe care sa il redai de fiecare data cand atingi un sprite.
  2. Adauga un scor, la care sa adaugi un punct de fiecare data cand atingi un sprite.
  3. Adauga un timer care sa pornesca de la 60 secunde si opreste jocul atunci cand timerul ajunge la 0.
  4. Adauga un top score.

Daca ai intrebari ne gasesti pe Facebook, te ajutam cu drag!

Trimite-ne proiectul tau dupa ce ai terminat. Da click pe butonul Share si trimite-ne linkul din browser.